Stressen opstår i printerrummet

Det er de mærkeligste steder, du oplever tegn på, at du faktisk er for stresset. Det kan være håret, der falder af. Kroppen, der siger fra. Det kan være pausen i hverdagen, der føles ulidelig. Derfor rammer stressen lige pludselig og på de mest irriterende steder. Når du brager igennem på arbejdet og ikke får stoppet op og kigget dig omkring, får stressen sit eget liv. Hvordan skal du så vide, om du har stress og skal slappe lidt af, eller om du sagtens kan løbe endnu hurtigere? Det skal du gøre ved at holde styr på dig selv, dine rytmer og dit arbejde.

Skru ned for farten

Vejrtrækningen bliver hurtigere, hjertet hamrer derudad, og du lægger slet ikke mærke til det. Først når I løber tør for kuglepenne, for papir, for toner i printeren. Du har svært ved at holde pulsen nede og bliver meget frustreret, irriteret, måske endda sur over de små ting, som skal være på en bestemt måde. Og selvfølgelig skal kontor & papir altid være lige ved hånden og klar til brug. Men hvis dagen ødelægges, eller dit humør tager et vildt sidespring, så skal du måske tjekke din puls og din vejrtrækning. Slå koldt vand i blodet og se efter på dig selv, om du faktisk trives i din stressrus.

En effektiv arbejdsdag inkluderer ikke stress

At have travlt og være hårdt belastet af arbejdet er velset i vores del af verden. Selv hvis vi ikke laver noget, skal det helst se ud, som om vi laver noget. Faktisk er der hyppigt stress blandt mennesker, som ikke har en hverdag med en masse opgaver, som skal løses. Det er kulturelt bestemt, at vi helst skal se travle ud. Men det er en kæmpe floskel, at dit arbejde eller din arbejdsdag skal være travl og stresset, førend du faktisk har bedrevet noget. Du producerer slet intet arbejde, når du er nede med stress, så hold fokus på det sunde arbejdsliv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *